Σάββατο, 10 Μαΐου 2014

Επεξεργασία ερωτηματολογίου - Συμπεράσματα

Κυρίως κορίτσια σε ποσοστό 66%, ηλικίας ως επί το πλείστον 16-18 ετών (79%)  απάντησαν στο ερωτηματολόγιό μας. 
Χρησιμοποιούν (83%) το Internet καθημερινά από το σπίτι (93%) και για ψυχαγωγία (90%). Οι μισοί από αυτούς κάνουν Chat. Αξιοσημείωτο είναι ότι υπήρξε ένας που δήλωσε δεν μπαίνει στο Διαδίκτυο.

Ο υπολογιστής που χρησιμοποιούν για να "σερφάρουν" βρίσκεται (62%) στο δωμάτιό τους Το 66% χρησιμοποιούν καθημερινά ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
Το 55% παίζουν κάθε μέρα διαδικτυακά παιχνίδια και σε ποσοστό 76% έχουν επιφυλάξεις για το πόσο ασφαλές είναι το e-shopping.

Μόνο το 34% έχουν δηλώσει τα προσωπικά τους στοιχεία και έχουν συναντηθεί με κάποιον που γνώρισαν στο Internet.
Για τους κινδύνους του Διαδικτύου έχουν ενημερωθεί από το σχολείο (38%) και την οικογένειά τους (41%).
Για να αποδεχτούν τη πρόσκληση κάποιου αγνώστου για να γίνουν φίλοι συνήθως δέχονται (52%)αρκεί να διαπιστώσουν ότι έχουν κοινούς φίλους. Το 41% δήλωσε ότι δεν δέχεται τη πρόσκληση αγνώστου!


Δεν έχουν δεχθεί παρενόχληση (87%), ούτε εκφοβισμό (90%)
Το 64% δήλωσε ότι αν είχε παρενοχληθεί θα ζητούσε βοήθεια από ενήλικα που εμπιστεύεται. 
Για να μειωθεί η πιθανότητα βλάβης του υπολογιστή από κινδύνους λόγω σύνδεσης στο Διαδίκτυο το 77% έχει εγκαταστήσει πρόγραμμα antivirus

Μόνο 1 έχει χρησιμοποιήσει τη γραμμή SafeLine που ασχολείται με τον εντοπισμό στο Διαδίκτυο ιστοσελίδων με παράνομο περιεχόμενο και το 38% δεν γνώριζε ότι υπήρχε τέτοια Υπηρεσία!
Το 90% δήλωσε ότι δε χρειάστηκε να απευθυνθεί στη γραμμή βοήθειας ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΩ!
Άραγε κρίνουμε ως ανησυχητική την απάντηση ότι το 69% των παιδιών που απάντησαν δηλώνουν ότι γνωρίζουν ΑΤΟΜΑ ΕΘΙΣΜΕΝΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ!

Οι όροι sexting, fishing, gambling είναι άγνωστοi στο 65%-70% των ερωτηθέντων.
Αντίθετα ο όρος cyberbullying είναι γνωστός σε ποσοστό 95%.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

ΑΝ και το στατιστικό δείγμα είναι μικρό οι έφηβοι στο σχολείο μας ξέρουν ν’ αντιμετωπίσουν τους κινδύνους του Διαδικτύου. Ελέγχουν σ’ ένα βαθμό τους φίλους που κάνουν στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Αν και το ημερήσιο πρόγραμμά τους είναι βαρύ, βρίσκουν  χρόνο να σερφάρουν καθημερινά και παρότι μπαίνουν για να ψυχαγωγηθούν ελέγχουν τις on-line αγορές τους και είναι επιφυλακτικοί για την αξιοπιστία τέτοιου είδους ιστοτόπων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου